Produkten har blivit tillagd i varukorgen

 

Köp- och leveransvillkor

Sortimentet
Vårt sortiment uppdateras regelbundet i webbshoppen, men observera att vi endast lägger upp en bråkdel av vårt stora utbud här - det finns mer varor och märken i vår butik på Sturegatan. Har du sett något i vår butik, som inte finns med här, kan du alltid maila eller ringa till oss, så lägger vi med det i ordern!

Nyheter och erbjudanden uppmärksammas i vårt nyhetsbrev som går ut till alla som registrerat sig för vårat nyhetsbrev/kundklubb. Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter i webbshoppen.

Priser
Våra priser anges i SEK (inklusive moms).

Beställningsvärde
Minsta ordervärde är 100 kr.


Betalning
kan ske på följande sätt: Kortbetalning.




Kortbetalning. Betalning kan göras med VISA och MasterCard. Vi samarbetar med Samport/TellusPay som är vår betalväxel och certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. När du gör en kortbetalning så når aldrig ditt kortnummer till oss utan den informationen (kortnr, giltighetstid och cvv2-kod) stannar på Samports säkra server. Vi har inte tillgång till den infon och har heller inget behov av den.

 


 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
 

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Drift & produktion: Wikinggruppen